Tofaş’ın Üzerindeki “S, L, SL, SLX” Harfleri Ne Anlama Geliyor?
Özellikle 90’lara damgasını vuran birkaç numaralı araba modeli var. ülkemiz için Tofaş’ın kuş serisi otomobilleri Bu listeye hızlıca ekleyebiliriz. Özellikle ilk arabasını alacak gençlerin ilk tercihi olan modellerden biri olan Tofaş kuş serisinde Şahin, Doğan ve Kartal modelleri yer alıyor. Serinin genel olarak uygun fiyatlı modeli Şahin oldu. Doğan ise, bazı küçük aksesuar ve özellik avantajlarıyla birlikte, bird serisinin sedanlar için daha lüks modeliydi.
Kartal ise bu serinin station wagon modeli oldu. Tofaş’ın Doğan ve Kartal araçlarında L, SL, SLX ve S modelleri bulunmaktadır.En üstteki paketin SLX olduğunu biliyoruz ama bu paketlerin neler sunduğunu bilmiyoruz.
Tofaş’ın Doğan ve Kartal araçlarında kullandığı bu modeller, otomobillerin lüksünü vurgulamak için kullanıldı.
Tofaş’ta “L” modeli “Lux”“SL”, “Süper Lüks”, “SLX”, “Süper Lüks Ekstra” ve “S”, “Süper” anlamına gelir.
Bu modellerin dışında daha Şahin’de gördüğümüz 1.4, 1.4 yani 1.6 yani gibi modeller var. Bu modeller arabanın motoru ile ilgili detaylardır. Üzerinde duracağımız modeller araca önemli farklılıklar katan özel modeller olacaktır.
Tofaş’ın kuş serisinin lüks araç serisi Doğan, 1988 yılında tasarım değişikliğine gitti.
Tofaş, yeni kuş serisini 1988 yılında yeni bir tasarımla piyasaya sürdü. yeni model Fiat Regata’nın altyapısı kullanılıyordu. Bugün piyasada gördüğümüz Tofaş küme araçlarının çoğu 1988’den sonra çıkan araçlardan oluşuyor.
1990-1992 yılları arasında Doğan L versiyonları yollarda dolaşmaya başladı.
Doğan’ın lüks otomobili olarak lanse edilen Doğan L, alt eksantrik miline sahip bir motor vardı. Düz bir motora sahip olan bu modelin en güzel yanlarından biri triger kayışı koptuğunda supaplara zarar vermemesi.
Doğan L’de koltuklar daha lüks olsun diye kadife kumaştan yapıldı. Kahverengi ve kum grisi renk seçenekleri mevcuttur koltuk kılıflarıarabayı o dönem için çok şık gösteriyordu.
1992 – 1993 yılının ortalarında değerli bir değişiklikle Doğan SL’ler piyasaya çıktı.
Dışarıdan bakıldığında Doğan SL ile Doğan L arasında pek bir fark yok. Aslında bu aracın en önemli farkı farklı motorlara sahip olması. SL’de Doğanüstten tek eksantrik mili sıcaklık motoruyer aldı.
Doğan SL’de koltuk döşemeleri tek renkliydi. Bu renk kum grisi Aynı zamanda yeni araba satın alan insanları da cezbetti. Bu araçta da sorun çıktı. Bu araçlarda önceki modellerden farklı olarak triger kayışı koptuğunda subaplar yamuluyordu ve bu ciddi bir masrafa sebep oluyordu.
1993 yılında piyasaya çıkan Doğan SLX’ler o kadar beğenildi ki üretimi 2001 yılına kadar devam etti.
Doğan SLX serisi en dolu model çıkış olarak. Bazı modellerde yaşına daha uygun kapı kaplamaları, daha dayanıklı malzemeden yapılmış bir gösterge paneli hidrolik tekerlek, otomatik ön camlar ve daha fazlası SLX ile seriye dahil edilmiştir. Ayrıca 5 kollu çelik jantlar da SLX ailesine özel olarak geldi.
Diğer modellerden farklı olarak Doğan SLX’in tampon ve yan aynaları gövde rengiyle aynı.
1993 yılında üretimine başlanan Doğan S, SLX altyapısı ile bir alt model olarak üretildi.
Doğan SLX ile motor ve alt şasi konusunda birebir. Doğan SBoyasız tamponlar ve aynalar, sis farları ve yıkayıcılar ve üçüncü arka lamba gibi kozmetik farklılıkları vardı.
Şahin ve Kartal araçlarda gördüğümüz D modeli, araçlara dizel motor entegre ediyordu.
1989’dan 1991’in ortalarına kadar üretildi Falcon ve Eagle D modelleri, 1.9 L SOHC dizel motorla geldi. Bu dizel motorların pek başarılı olmadığını söyleyebiliriz. Aslında dizel motor çok geçmeden terk edildi.
Kartal’ın bunlara ek olarak 1998 – 1999 yılları arasında piyasaya sürdüğü Cargo modeli de bulunuyor.
Bu model tamamen yük taşımaAmaca yönelik bir modeldi.
Bugün sizlere Tofaş kümesinde yer alan L, SL, SLX gibi model isimlerinin ne anlama geldiğini ve hangi özelliklere sahip olduğunu anlatacağız. açıkladık. Yazarınız olarak ben de Tofaş Doğan şoförüyüm ve tüm zorluklara rağmen arabamı seviyorum. Bu tarz içeriklerin devamını istiyor musunuz? Yorumlarda buluşalım.